Веб-квест - це
сайт в Інтернеті, з яким працюють учні або вчителі, виконуючи ту чи іншу
навчальну задачу. Розрізняють два типи веб-квестів: для короткочасної (мета:
поглиблення знань та їх інтеграція, розраховані на одне-три заняття) та
тривалої роботи (мета: поглиблення і перетворення знань учнів, розраховані на
тривалий термін - може бути, на семестр або навчальний рік ). Особливістю
освітніх веб-квестів є те, що частина або вся інформація для самостійної або
групової роботи учнів з ним знаходиться на різних веб-сайтах. Крім того,
результатом роботи з веб-квестом є публікація робіт учнів у вигляді
веб-сторінок і веб-сайтів (локально або в Інтернет).
Технологія веб-квест дозволяє формуватися наступним
компетенціями:
- використання ІТ для вирішення професійних завдань (в т.ч.
для пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді
комп'ютерних презентацій, веб-сайтів, флеш-роликів, баз даних тощо);
- самонавчання і самоорганізація;
- робота в команді (планування, розподіл функцій,
взаємодопомога, взаємоконтроль);
- вміння знаходити кілька способів рішень проблемної
ситуації, визначати найбільш раціональний варіант, обґрунтовувати свій вибір;
-навик публічних виступів (обов'язково проведення
передзахисту та захисту проектів з виступами авторів, з питаннями, дискусіями).
Структура веб-квесту, вимоги до його окремих елементах.
Вступ, де чітко
описані головні ролі учасників або сценарій квесту, попередній план роботи,
огляд всього квесту.
Центральне завдання, яке зрозуміле,
цікаве і здійсниме. Чітко визначено підсумковий результат самостійної
роботи (наприклад, задана серія питань, на які потрібно знайти відповіді,
прописана проблема, яку потрібно вирішити, визначена позиція, яка повинна бути
захищена, і вказана інша діяльність, яка спрямована на переробку і представлення
результатів, виходячи із зібраної інформації).
Список інформаційних ресурсів (в
електронному вигляді - на компакт-дисках, відео та аудіо носіях, у паперовому
вигляді, посилання на ресурси в Інтернет, адреси веб-сайтів по темі),
необхідних для виконання завдання. Цей список повинен бути анотованим.
Опис процедури роботи, яку необхідно
виконати кожному учаснику квесту при самостійному виконанні завдання (етапи).
Опис критеріїв і параметрів оцінки
веб-квесту. Критерії оцінки залежать від типу навчальних завдань, які
вирішуються у веб-квесті.
Керівництво до дій (як організувати
і представити зібрану інформацію), яке може бути представлене у вигляді
напрямних питань, що організують навчальну роботу (наприклад, пов'язаних з
визначенням часових рамок, загальною концепцією, рекомендаціями щодо
використання електронних джерел, виставою "заготовок" веб-сторінок і ін.)
Висновок, де підсумовується досвід,
який буде отриманий учасниками при виконанні самостійної роботи над
веб-квестом. Іноді корисно включити до висновку риторичні запитання, що
стимулюють активність учнів продовжити свої досліди надалі.
Етапи роботи над
квестом.
Початковий етап (командний)
Учні знайомляться з основними поняттями з обраної теми, матеріалами аналогічних
проектів. Розподіляються ролі в команді: по 1-4 людини на 1 роль. Всі члени
команди повинні допомагати один одному і вчити роботі з комп'ютерними
програмами.
Рольовий етап
Індивідуальна робота в команді на загальний результат. Учасники одночасно,
у відповідності з обраними ролями, виконують завдання. Так як мета роботи
НЕ змагальна, то в процесі роботи над веб-квестом відбувається взаємне навчання
членів команди вмінням роботи з комп'ютерними програмами та Інтернет. Команда
спільно підводить підсумки виконання кожного завдання, учасники обмінюються
матеріалами для досягнення спільної мети - створення сайту.
Завдання:1) пошук інформації по конкретній темі;2) розробка структури сайту;3)
створення матеріалів для сайту;4) доробка матеріалів для сайту.
Заключний етап
Команда працює спільно, під керівництвом педагога, відчуває свою
відповідальність за опубліковані в Інтернет результати дослідження.
За результатами дослідження проблеми формулюються висновки і пропозиції. Проводиться
конкурс виконаних робіт, де оцінюються розуміння завдання, достовірність
використовуваної інформації, її ставлення до заданої теми, критичний аналіз,
логічність, структурованість інформації, визначеність позицій, підходи до
вирішення проблеми, індивідуальність, професіоналізм подання. В оцінці
результатів беруть участь як викладачі, так і учні шляхом обговорення або
інтерактивного голосування.
Реальне розміщення веб-квестів у мережі дозволяє значно підвищити мотивацію
учнів на досягнення найкращих навчальних результатів.
Список літератури:
Биховський Я.С. «Освітні веб-квести»
Веб-квест - це
сайт в Інтернеті, з яким працюють учні або вчителі, виконуючи ту чи іншу
навчальну задачу. Розрізняють два типи веб-квестів: для короткочасної (мета:
поглиблення знань та їх інтеграція, розраховані на одне-три заняття) та
тривалої роботи (мета: поглиблення і перетворення знань учнів, розраховані на
тривалий термін - може бути, на семестр або навчальний рік ). Особливістю
освітніх веб-квестів є те, що частина або вся інформація для самостійної або
групової роботи учнів з ним знаходиться на різних веб-сайтах. Крім того,
результатом роботи з веб-квестом є публікація робіт учнів у вигляді
веб-сторінок і веб-сайтів (локально або в Інтернет).
Технологія веб-квест дозволяє формуватися наступним
компетенціями:
- використання ІТ для вирішення професійних завдань (в т.ч.
для пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді
комп'ютерних презентацій, веб-сайтів, флеш-роликів, баз даних тощо);
- самонавчання і самоорганізація;
- робота в команді (планування, розподіл функцій,
взаємодопомога, взаємоконтроль);
- вміння знаходити кілька способів рішень проблемної
ситуації, визначати найбільш раціональний варіант, обґрунтовувати свій вибір;
-навик публічних виступів (обов'язково проведення
передзахисту та захисту проектів з виступами авторів, з питаннями, дискусіями).
Структура веб-квесту, вимоги до його окремих елементах.
Вступ, де чітко
описані головні ролі учасників або сценарій квесту, попередній план роботи,
огляд всього квесту.
Центральне завдання, яке зрозуміле, цікаве і здійсниме. Чітко визначено підсумковий результат самостійної роботи (наприклад, задана серія питань, на які потрібно знайти відповіді, прописана проблема, яку потрібно вирішити, визначена позиція, яка повинна бути захищена, і вказана інша діяльність, яка спрямована на переробку і представлення результатів, виходячи із зібраної інформації).
Список інформаційних ресурсів (в електронному вигляді - на компакт-дисках, відео та аудіо носіях, у паперовому вигляді, посилання на ресурси в Інтернет, адреси веб-сайтів по темі), необхідних для виконання завдання. Цей список повинен бути анотованим.
Опис процедури роботи, яку необхідно виконати кожному учаснику квесту при самостійному виконанні завдання (етапи).
Опис критеріїв і параметрів оцінки веб-квесту. Критерії оцінки залежать від типу навчальних завдань, які вирішуються у веб-квесті.
Керівництво до дій (як організувати і представити зібрану інформацію), яке може бути представлене у вигляді напрямних питань, що організують навчальну роботу (наприклад, пов'язаних з визначенням часових рамок, загальною концепцією, рекомендаціями щодо використання електронних джерел, виставою "заготовок" веб-сторінок і ін.)
Висновок, де підсумовується досвід, який буде отриманий учасниками при виконанні самостійної роботи над веб-квестом. Іноді корисно включити до висновку риторичні запитання, що стимулюють активність учнів продовжити свої досліди надалі.
Центральне завдання, яке зрозуміле, цікаве і здійсниме. Чітко визначено підсумковий результат самостійної роботи (наприклад, задана серія питань, на які потрібно знайти відповіді, прописана проблема, яку потрібно вирішити, визначена позиція, яка повинна бути захищена, і вказана інша діяльність, яка спрямована на переробку і представлення результатів, виходячи із зібраної інформації).
Список інформаційних ресурсів (в електронному вигляді - на компакт-дисках, відео та аудіо носіях, у паперовому вигляді, посилання на ресурси в Інтернет, адреси веб-сайтів по темі), необхідних для виконання завдання. Цей список повинен бути анотованим.
Опис процедури роботи, яку необхідно виконати кожному учаснику квесту при самостійному виконанні завдання (етапи).
Опис критеріїв і параметрів оцінки веб-квесту. Критерії оцінки залежать від типу навчальних завдань, які вирішуються у веб-квесті.
Керівництво до дій (як організувати і представити зібрану інформацію), яке може бути представлене у вигляді напрямних питань, що організують навчальну роботу (наприклад, пов'язаних з визначенням часових рамок, загальною концепцією, рекомендаціями щодо використання електронних джерел, виставою "заготовок" веб-сторінок і ін.)
Висновок, де підсумовується досвід, який буде отриманий учасниками при виконанні самостійної роботи над веб-квестом. Іноді корисно включити до висновку риторичні запитання, що стимулюють активність учнів продовжити свої досліди надалі.
Етапи роботи над
квестом.
Учні знайомляться з основними поняттями з обраної теми, матеріалами аналогічних проектів. Розподіляються ролі в команді: по 1-4 людини на 1 роль. Всі члени команди повинні допомагати один одному і вчити роботі з комп'ютерними програмами.
Рольовий етап
Індивідуальна робота в команді на загальний результат. Учасники одночасно, у відповідності з обраними ролями, виконують завдання. Так як мета роботи НЕ змагальна, то в процесі роботи над веб-квестом відбувається взаємне навчання членів команди вмінням роботи з комп'ютерними програмами та Інтернет. Команда спільно підводить підсумки виконання кожного завдання, учасники обмінюються матеріалами для досягнення спільної мети - створення сайту.
Завдання:1) пошук інформації по конкретній темі;2) розробка структури сайту;3) створення матеріалів для сайту;4) доробка матеріалів для сайту.
Заключний етап
Команда працює спільно, під керівництвом педагога, відчуває свою відповідальність за опубліковані в Інтернет результати дослідження.
За результатами дослідження проблеми формулюються висновки і пропозиції. Проводиться конкурс виконаних робіт, де оцінюються розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, її ставлення до заданої теми, критичний аналіз, логічність, структурованість інформації, визначеність позицій, підходи до вирішення проблеми, індивідуальність, професіоналізм подання. В оцінці результатів беруть участь як викладачі, так і учні шляхом обговорення або інтерактивного голосування.
Реальне розміщення веб-квестів у мережі дозволяє значно підвищити мотивацію учнів на досягнення найкращих навчальних результатів.
Список літератури:
Биховський Я.С. «Освітні веб-квести»